Aktualności
Zdrowe żywienie
02.07.2020

Dietetyczne potrawy prosto z grilla

Każdy znajdzie coś dla siebie! Znajdziesz tu przepisy dietetycznych potraw grillowanych. Jest coś dla miłośników mięsa, dań vege, ryb oraz sałatek. Oczywiście coś dobrego na deser.

Przepisy przygotował dietetyk i trener Gladiators, Jacek Kłębowski.
 

Karkówka w majeranku z warzywami (ok. 400 kcal)

Składniki: Karkówka wieprzowa 150 g (1 porcja), czosnek 5 g (1 ząbek), przyprawa majeranek 3 g (1 łyżeczka), przyprawa papryka słodka 3 g (1 łyżeczka), olej rzepakowy 3 g (pół łyżeczki), cukinia 100 g (porcja), marchew 100 g (2 małe sztuki), ziemniak młody 50 g (1 mała sztuka).

Sposób przygotowania: Mięso lekko rozbić, natrzeć roztartym czosnkiem, majerankiem, solą, papryką oraz olejem. Pozostawić na 1 godzinę w chłodnym miejscu. Warzywa pokroić w cienkie talarki. Karkówkę ułożyć na ruszcie (najlepiej z pokrywą) i grillować około 10 minut z każdej strony, często obracając mięso. Obok mięsa ułożyć na tacce warzywa i grillować do miękkości.



Szaszłyki w marynacie (ok. 400 kcal)

Składniki - marynata: Musztarda 10 g (1 łyżka), czosnek 5 g (1 ząbek), olej rzepakowy 10 g (1 łyżka), syrop z agawy 10 g (1 łyżka), sól  0.2 g (szczypta), przyprawa rozmaryn mielony 3 g (1 łyżeczka), pieprz czarny 0.2 g (szczypta).

Składniki - szaszłyki: Tofu 200 g (kostka), cukinia 100 g (porcja), papryka czerwona lub żółta 130 g (1 mała sztuka), pieczarki surowe 100 g (5 małych sztuk), olej rzepakowy 3 g (pół łyżeczki).

Sposób przygotowania: Tofu pokroić w duże kostki, przełożyć do pojemnika, zalać marynatą, zamknąć pojemnik i wstawić na kilka godzin do lodówki.
Warzywa umyć i pokroić w duże kawałki, lekko natrzeć olejem i oprószyć solą. Warzywa nabijać na patyczki do szaszłyków na przemian z tofu. Grillować ze wszystkich stron do czasu, aż warzywa będą miękkie i lekko brązowe.

Łosoś z zielonymi szparagami (ok. 350 kcal)

Składniki: Łosoś surowy 200 g (porcja), pieprz cytrynowy 2 g (szczypta), sok z cytryny 5 g (1 łyżeczka), sól 0.2 g (szczypta), szparagi zielone 200 g (ok. 7 sztuk), olej rzepakowy 5 g (1 łyżeczka).
   
Sposób przygotowania: Łososia umyć, osuszyć, skropić sokiem z cytryny i oprószyć solą i pieprzem. Grillować z obu stron po ok. 5 minut ze szparagami skropionymi olejem.



Sałatka z makaronem, grillowaną papryką i orzeszkami pinii (ok. 350 kcal)

Składniki: Makaron penne pełnoziarnisty 50 g (porcja), papryka czerwona 130 g (1 mała sztuka), oliwa z oliwek 5 g (1 łyżeczka), sól 0.2 g (szczypta), pieprz czarny 0.2 g (szczypta), szpinak 50 g (2 garści), bazylia świeża 10 g (garść), orzech pinii 10 g (1 łyżka).

Sposób przygotowania: Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Paprykę pokroić na mniejsze kawałki, posmarować oliwą, posypać solą i pieprzem, usmażyć na grillu do zarumienienia i miękkości. Wymieszać makaron, paprykę i szpinak. Posypać posiekaną bazylią i orzeszkami.

Jabłko z twarogowym farszem i owocami suszonymi (ok. 200 kcal) 

Składniki: Jabłko 180 g (1 średnia sztuka), żurawina suszona 15 g (1 łyżka), ser twarogowy, półtłusty 40 g (2 plastry), jogurt naturalny 25 g (1 łyżka), daktyle suszone 10 g (2 sztuki), miód płynny 5 g (1 łyżeczka) lub ksylitol, przyprawa cynamon 0.2 g (szczypta).
 
Sposób przygotowania: Twaróg rozgnieść z jogurtem, dodać miód/ksylitol, pokrojone drobno daktyle, żurawinę i posypać szczyptą cynamonu. Jabłko przeciąć na pół i wydrążyć gniazdo nasienne. W miejsca po wydrążeniu nałożyć twarogowy farsz i każdą połówkę zawinąć w folię aluminiową. Piec na grillu około 10 minut, do miękkości.

Więcej przepisów Jacka Kłębowskiego znajdziesz tutaj: KLIK.

Nasza strona internetowa może przechowywać oraz uzyskiwać dostęp do informacji przechowywanej w urządzeniu użytkownika przy wykorzystaniu plików cookies (tzw. ciasteczek). Jeśli nie wyrażają Państwo zgody na korzystanie przez naszą stronę z plików cookies, prosimy o zmianę ustawień przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Wyrażam zgodę” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptują Państwo korzystanie z plików cookies.

Polityka Prywatności