Aktualności
Zdrowe żywienie
15.05.2020

Grilluj dietetycznie z Jackiem Kłębowskim

Rozpoczynamy cykl przepisów dietetycznych, dotyczących potraw grillowanych. Będziemy prezentować przepisy przygotowane przez Jacka Kłębowskiego - trenera RMF4RT Gladiators. Już teraz pierwsza odsłona inspirujących pomysłów!

Sportowcy i ludzie aktywni potrzebują odpowiedniej diety - zarówno pod względem ilości, jak i jakości jedzenia. Polecamy dania grillowane! Jest coś dla mięsożerców, ale też propozycje wegańskie i deser.

Burger z grillowanym indykiem, sałatą, ogórkiem i awokado 

Składniki: Filet z indyka 100 g (porcja), czosnek 5 g (1 ząbek), olej rzepakowy 5 g (1 łyżeczka), bułka owsiana 60 g (1 sztuka), sałata lodowa 40 g (liść), sok z cytryny 5 g (1 łyżeczka), ogórek 25 g (pół małej sztuki), musztarda 5 g (1 łyżeczka), majonez 5 g (1 łyżeczka), awokado 50 g (1/3 sztuki).
 
Sposób przygotowania: Mięso umyć, oczyścić, obłożyć posiekanym czosnkiem i przyprawić, natrzeć olejem. Mięso grillować z obu stron. Gotowe mięso pokroić w plastry. Bułkę przekroić na pół i opiec połówki na grillu. Sałatę umyć i osuszyć. Awokado umyć, obrać i pokroić w cząstki, skropić sokiem z cytryny. Ogórka umyć i pokroić w plasterki. Na bułkę położyć liść sałaty, musztardę, majonez, awokado, plastry ogórka i kawałki grillowanego mięsa. Kanapkę przykryć wierzchnią częścią bułki.



Boczniaki na rukoli z orzeszkami pinii 

Składniki: Boczniaki 200 g (4 duże sztuki), oliwa z oliwek 30 g (3 łyżki), czosnek 5 g (1 ząbek), sok z cytryny 5 g (1 łyżeczka), tymianek świeży 2 g (1 łodyga), rukola 50 g (2 garście), orzeszki pinii 10 g (1 łyżka), płatki drożdżowe 5 g (1 łyżka).
 
Sposób przygotowania: Czosnek przecisnąć przez praskę, dodać oliwę, sok z cytryny, sól, pieprz oraz tymianek i wymieszać. Następnie za pomocą pędzla posmarować grzyby marynatą. Ułożyć boczniaki na ruszcie i grillować po kilka minut do zbrązowienia z obu stron. Uważać aby temperatura nie była zbyt wysoka, aby nie przypalić grzybów. Rukolę wyłożyć na talerz, położyć na niej boczniaki, posypać orzeszkami i płatkami drożdżowymi.
 



Dorsz w miodowo-musztardowej marynacie z sałatką grecką


Składniki: Dorsz surowy (filet) 200 g (1 sztuka), czosnek 5 g (1 ząbek), sól 0.2 g (szczypta), sok z cytryny10 g (1 łyżka), oliwa z oliwek 5 g (1 łyżeczka), musztarda 5 g (1 łyżeczka), miód płynny 5 g (1 łyżeczka), koper 10 g (1 łyżka).

Sposób przygotowania: Fileta z dorsza umyć i dokładnie osuszyć papierowym ręcznikiem. Czosnek przecisnąć przez praskę i rozetrzeć z solą. Rybę skropić sokiem z cytryny, natrzeć czosnkiem z solą, posypać pieprzem i odstawić na 30 minut do lodówki. Oliwę wymieszać z musztardą i miodem, koperek drobno posiekać. Dorsza posmarować marynatą miodowo-musztardową, posypać koperkiem i grillować około 5 minut z każdej strony (w zależności od grubości ryby).

Sałatka grecka z grillowanym dorszem

Składniki: Dorsz surowy (filet) 100 g (porcja), ogórek 50 g (1 mała sztuka), oliwki czarne lub zielone 30 g (2 łyżki), papryka czerwona 60 g (pół małej sztuki), pomidor 130 g (1 średnia sztuka), cebula 50 g - 1 mała sztuka, cytryna 20 g (1/4 średniej sztuki), sałata lodowa 120 g (3 liście), ser feta 30 g (2 plastry), zioła prowansalskie 3 g (1 łyżeczka), oliwa z oliwek 10 g (2 łyżeczki), czosnek 5 g (1 ząbek), pieprz czarny 0.2 g (szczypta).

Sposób przygotowania: Sałatę umyć, porwać na kawałki, przełożyć do półmiska i polać 1 łyżką soku z cytryny. Ogórka obrać, pokroić w półplasterki i ułożyć na sałacie. Paprykę pokroić w paseczki, cebulę obrać i pokroić w piórka lub kostkę, oliwki przekroić na pół. Następnie sałatkę posypać warzywami. Ser feta pokroić w grubą kostkę i ułożyć na warzywach. Pomidora pokroić na cząstki i ułożyć na bokach sałatki. Rybę przyprawić i usmażyć na grillu z obu stron po około 3 minuty. Gotową rybę ułożyć na sałatce. Oliwę wymieszać z wyciśniętym przez praskę czosnkiem, ziołami prowansalskimi i przyprawami. Sałatkę polać gotowym dressingiem oraz pozostałym sokiem z cytryny.

 


Grillowane mango z malinami

Składniki: Mango 150 g (pół sztuki), olej rzepakowy 5 g (1 łyżeczka) , syrop klonowy 10 g (2 łyżeczki), maliny 70 g (1 garść), mięta 5 g (kilka listków).

Sposób przygotowania: Mango umyć i oddzielić od pestki na dwie połówki. Następnie nożem naciąć owoc w kratkę. W miseczce połączyć olej i łyżeczkę syropu klonowego. Gotową marynatą posmarować mango. Owoc ułożyć na rozgrzanym grillu na folii aluminiowej i smażyć około 5 minut. Podawać z malinami, skropić pozostałym syropem i udekorować świeżą miętą. Mango umyć i oddzielić od pestki na dwie połówki. Następnie nożem naciąć owoc w kratkę. W miseczce połączyć olej i łyżeczkę syropu klonowego. Gotową marynatą posmarować mango. Owoc ułożyć na rozgrzanym grillu na folii aluminiowej i smażyć około 5 minut. Podawać z malinami, skropić pozostałym syropem i udekorować świeżą miętą.

Życzymy smacznego!

Nasza strona internetowa może przechowywać oraz uzyskiwać dostęp do informacji przechowywanej w urządzeniu użytkownika przy wykorzystaniu plików cookies (tzw. ciasteczek). Jeśli nie wyrażają Państwo zgody na korzystanie przez naszą stronę z plików cookies, prosimy o zmianę ustawień przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Wyrażam zgodę” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptują Państwo korzystanie z plików cookies.

Polityka Prywatności