Aktualności
Zdrowe żywienie
09.06.2020

Jedz smacznie i zdrowo!

Każdy z nas lubi dobrze zjeść. Dobre nie zawsze znaczy zdrowe, ale mamy na to receptę. Trener Gladiators Jacek Kłębowski specjalizuje się także w dietetyce i szczególnie upodobał sobie potrawy grillowane. 

Zapraszamy na kolejną odsłonę naszego cyklu kulinarnego. Poniżej znajdziesz potrawy mięsne, rybne, wege, sałatkę oraz deser. Życzymy smacznego!

Kurczak w occie balsamicznym z warzywami (ok. 400 kcal) 

Składniki: Filet z kurczaka 200 g (pół dużej sztuki), olej rzepakowy 5 g (1 łyżeczka), ocet balsamiczny 15 g (3 łyżeczki), czosnek 5 g (1 ząbek), przyprawa tymianek 3 g (1 łyżeczka), sól  0.2 g (szczypta), pieprz czarny 0.2 g (szczypta).  

Sposób przygotowania mięsa: Mięso pokroić w plastry. Natrzeć olejem, octem balsamicznym, rozgniecionym ząbkiem czosnku. Dodać tymianek, sól oraz pieprz. Następnie odstawić mięso na min. 2 godziny. Smażyć na grillu z obu stron do miękkości.

Składniki (warzywa): Bakłażan 150 g (porcja), szparagi 150 g (porcja), olej rzepakowy 10 g (1 łyżka).

Sposób przygotowanie warzyw: Bakłażana pokroić w plastry. Warzywa skropić olejem i grillować do miękkości.



Ciabatta razowa z grillowanymi warzywami i tofu (ok. 400 kcal)

Składniki (tofu i marynata): Musztarda ostra 10 g (1 łyżka), sos sojowy tamari 10 g (1 łyżka), syrop z agawy 5 g (1 łyżeczka), tofu 100 g (porcja).

Sposób przygotowania tofu i marynaty: Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszać. Tofu pokroić na grube plastry, zalać marynatą i odstawić do lodówki na kilka godzin. Grillować z obu stron aż się zarumieni.

Składniki (ciabatta i warzywa): Ciabatta razowa 70 g (1 sztuka), cukinia 100 g (1 kawałek), papryka żółta 60 g (pół małej sztuki), oliwa 10 g (2 łyżeczki), zioła prowansalskie 3 g (1 łyżeczka), pieprz czarny 0,2 g (szczypta), ketchup 5 g (1 łyżeczka).

Sposób przygotowania (ciabatta i warzywa): Ciabattę nakroić do połowy tak, aby jeden bok został w całości. Paprykę pokroić w podłużne paski, a cukinię w plastry. Warzywa skropić oliwą z oliwek i grillować do miękkości. Pieczywo zgrillować z obu stron, w środek włożyć ketchup, warzywa i tofu.


Krewetki w marynacie imbirowej, sałatka warzywna z grzankami (ok. 350 kcal)

Składniki (krewetki): Krewetki tygrysie 200 g (porcja), oliwa z oliwek 5 g (1 łyżeczka), sok z cytryny 10 g (1 łyżka), starty imbir 5 g (1 łyżeczka), czosnek 5 g (1 ząbek).

Sposób przygotowania krewetek: Krewetki umyć i usunąć części niejadalne. Wzdłuż grzbietu każdej krewetki zrobić nacięcie na 3/4 długości. Sok z cytryny połączyć z oliwą z oliwek, czosnkiem przeciśniętym przez praskę i imbirem. Krewetki przełożyć do marynaty i wymieszać. Odstawić do lodówki na minimum 2 godziny. Po upływie wyznaczonego czasu krewetki nabijać na patyczki, po 5 sztuk na każdy patyczek. Grillować ok. 3 minuty z każdej strony.

Składniki (sałatka): Sałata 15 g (3 liście), pomidorki koktajlowe 100 g (5 sztuk), oliwa z oliwek 5 g (1 łyżeczka), przyprawa bazylia 3 g (1 łyżeczka), zioła prowansalskie 3 g (1 łyżeczka), chleb graham 30 g (1 kromka).

Sposób przygotowania sałatki: Sałatę porwać i umieścić w miseczce. Pomidorki koktajlowe przekroić na połówki i położyć na sałacie. Warzywa skropić oliwą z oliwek i posypać ziołami. Pieczywo pokroić w kostkę i podpiec na grillu, następnie grzanki położyć na sałatkę.


Sałatka wegetariańska z grillowaną cukinią w sosie miodowym

Składniki sosu: Miód płynny 5 g (1 łyżeczka), oliwa z oliwek 10 g - 2 łyżeczki, pieprz czarny 0.2 g - szczypta, sok z cytryny 5 g - 1 łyżeczka, sól 0.2 g - szczypta

Sposób przygotowania sosu: Miód połączyć z oliwą z oliwek. Dodać sok z cytryny. Doprawić solą i pieprzem. Składniki dokładnie wymieszać. Przygotowanym sosem polać sałatę.

Składniki sałatki: Kasza jaglana/kuskus 40g (4 łyżki), cukinia 200 g (1/3 dużej sztuki), mix sałat 50 g - 2 garście, ser Feta 30 g - 2 plastry, mięta 5 g - kilka listków, szczypiorek 10 g - 1 łyżka, sól 0.2 g - szczypta.

Sposób przygotowania sałatki: Kaszę ugotować według przepisu na opakowaniu. Cukinię pokroić w plasterki, doprawić solą i ułożyć na dobrze rozgrzanej patelni grillowej. Grillować kilka minut, aż cukinia zmięknie. Następnie przewrócić ją i grillować na drugiej stronie. Kaszę przełożyć do miski, połączyć z mieszanką sałat. Dodać grillowaną cukinię, ser feta pokrojony w drobną kostkę oraz drobno posiekane: miętę i szczypiorek. Doprawić pieprzem. Tak przygotowaną sałatkę polać sosem miodowym.


   

Grillowany banan z czekoladą (ok. 200 kcal)

Składniki: Banan 220 g (1 duża sztuka), czekolada gorzka (min. 70%) 10g (2 kostki).

Sposób przygotowania: Banana umyć i wzdłuż owocu delikatnie naciąć skórkę. Czekoladę pokroić i ułożyć pod skórką. Tak przygotowanego banana ułożyć na rozgrzanym grillu i smażyć około 7 minut.

Przepisy Jacka Kłębowskiego znajdziesz też tutaj: KLIK.

Nasza strona internetowa może przechowywać oraz uzyskiwać dostęp do informacji przechowywanej w urządzeniu użytkownika przy wykorzystaniu plików cookies (tzw. ciasteczek). Jeśli nie wyrażają Państwo zgody na korzystanie przez naszą stronę z plików cookies, prosimy o zmianę ustawień przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Wyrażam zgodę” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptują Państwo korzystanie z plików cookies.

Polityka Prywatności