Aktualności
Zdrowe żywienie
15.07.2020

Zjedz coś dobrego i zdrowego!

To już piąty zestaw przepisów na dania grillowane, które publikujemy w Aplikacji Gladiators. Przygotuj smaczne i zdrowe jedzenie. Dieta jest bardzo ważnym elementem osób aktywnych! Co tym razem proponuje dietetyk i trener Gladiators Jacek Kłębowski?


Szaszłyki z kurczaka i warzywa z sosem tzatziki (ok. 400 kcal)

Składniki sosu: Jogurt naturalny 50 g (2 łyżki), ogórek 50 g (1 mała sztuka), koper 10 g (1 łyżka), mięta 5 g (kilka listków), czosnek 3 g (1 mały ząbek), pieprz czarny 2g (1 szczypta), sól 2 g (1 szczypta).

Sposób przygotowania sosu: Ogórek obrać i wydrążyć pestki. Następnie zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Do miski ze startym ogórkiem dodać jogurt grecki, przeciśnięty przez praskę czosnek i posiekane zioła. Wszystko dokładnie wymieszać i doprawić do smaku.

Składniki do szaszłyków: Filet z kurczaka 200 g (1 porcja), pieczarki surowe 120 g (6 małych sztuk), papryka czerwona 130 g (1 mała sztuka), brokuły 100 g (1 porcja), cebula 50g (1 mała sztuka), oliwa z oliwek 10 g (2 łyżeczki), sól 5 g (1 łyżeczka), przyprawa papryka 0.2 g (szczypta), przyprawa oregano 3 g (1 łyżeczka), przyprawa czosnek w proszku 0.2 g (szczypta), pieprz 0.2 g (szczypta).

Sposób przygotowania szaszłyków: Kurczaka, paprykę i cebulę pokroić w kawałki. Pieczarki przekroić na pół, a brokuły podzielić na różyczki. Przyprawy i oliwę wymieszać razem i taką marynatą posmarować warzywa i mięso. Nadziewać na patyczki i grillować kilka minut z każdej strony do miękkości. Podawać z sosem.
 


Kotlety wegańskie z fasoli z sosem czosnkowo-koperkowym (ok. 400 kcal)

Składniki do kotletów: Cebula 50 g (1 mała sztuka), czosnek 3 g (1 mały ząbek), fasola konserwowa czerwona 120 g (6 łyżek), mąka kukurydziana 10 g (2 łyżeczki), olej rzepakowy 5 g (1 łyżeczka), pietruszka liście 2 g (1 łyżeczka), przyprawa majeranek 3 g (1 łyżeczka), tofu 10 g (1 łyżeczka).

Sposób przygotowania kotletów: Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na odrobinie oleju. Fasolę odcedzić, przełożyć do miski, dodać posiekaną pietruszkę i tofu. Całość zmiksować za pomocą blendera. Do uzyskanej masy dodać podsmażoną cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek, mąkę kukurydzianą i przyprawy. Składniki wymieszać. Z masy w dłoniach uformować płaskie kotlety i grillować z obu stron aż się zarumienią.

Składniki sosu: Tofu 100 g (pół kostki), czosnek 5 g (1 ząbek), woda 50 g (5 łyżek), cytryna 10 g (1 łyżka), płatki drożdżowe 5 g (1 łyżka), sól 0.2 g (szczypta), pieprz czarny 2 g (szczypta), oliwa z oliwek 3 g (pół łyżeczki), koper 10 g (1 łyżka).

Sposób przygotowania sosu: Tofu przełożyć do naczynia, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, zalać ciepłą wodą i sokiem z cytryny. Zmiksować na gładką masę. Następnie dodać płatki drożdżowe, sól, pieprz i oliwę. Zmiksować do połączenia. Na koniec dodać posiekany koper i wymieszać.

 




Halibut w ziołach z warzywami (ok. 350 kcal)

Składniki (ryba): Halibut (filet) 200 g (1 porcja), oliwa z oliwek 10 g (1 łyżka), czosnek 5 g (1 ząbek), natka pietruszki 4 g (2 łyżeczki), sok z cytryny 5 g (1 łyżeczka), sól  0.2 g (szczypta).

Sposób przygotowania ryby: Rybę umyć i osuszyć. Oliwę połączyć z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, posiekaną zieleniną i sokiem z cytryny. Marynatą natrzeć rybę i grillować z obu stron po około 5 minut.

Składniki (warzywa): Cukinia 100 g (pół małej sztuki), papryka czerwona 100 g (pół średniej sztuki), pieczarki surowe 100 g (5 małych sztuk), oliwa z oliwek 5 g (1 łyżeczka).

Sposób przygotowania warzyw: Warzywa pokroić, skropić oliwą i grillować do miękkości. Doprawić do smaku.  


​Sałatka z grillowanym kurczakiem i sosem żurawinowym (ok. 350 kcal)

Składniki sosu: Żurawina suszona 15 g (1 łyżki), miód płynny 5 g (1 łyżeczka), olej rzepakowy 10 g (1 łyżka), sok z pomarańczy 50 g (5 łyżek).

Sposób przygotowania sosu: Żurawinę drobno posiekać, dodać miód, olej i sok z pomarańczy. Wszystko dokładnie wymieszać.

Składniki sałatki: Filet z kurczaka 100 g (porcja), roszponka 50 g (2 garście), kukurydza konserwowa 45 g (3 łyżki), pestki dyni 10 g (2 łyżeczki). 

Sposób przygotowania sałatki: Kurczaka zamarynować w ulubionych przyprawach, grillować z obu stron do miękkości. Lekko ostudzone mięso pokroić na plasterki. Roszponkę umyć, ułożyć na talerzu, posypać kukurydzą i pestkami dyni, następnie ułożyć plastry kurczaka. Sosem polać sałatkę.
 


 

Połówki brzoskwiń z borówkami podane z lodami (ok. 200 kcal)

Składniki: Borówki 30 g (2 łyżki), brzoskwinia 150 g (1 duża sztuka), lody śmietankowe 100 g (2 gałki).

Sposób przygotowania: Owoce umyć. Brzoskwinie przekroić na pół i usunąć pestkę. Borówki ułożyć w zagłębieniu po pestce. Brzoskwinie owinąć w folię i piec na ruszcie grilla około 10 minut. Podawać z lodami.

Zobacz wcześniejsze przepisy Jacka Kłębowskiego: KLIK

 

Nasza strona internetowa może przechowywać oraz uzyskiwać dostęp do informacji przechowywanej w urządzeniu użytkownika przy wykorzystaniu plików cookies (tzw. ciasteczek). Jeśli nie wyrażają Państwo zgody na korzystanie przez naszą stronę z plików cookies, prosimy o zmianę ustawień przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Wyrażam zgodę” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptują Państwo korzystanie z plików cookies.

Polityka Prywatności